Bogočovjek - "ispunjavanje proročanstva", Nazaret - izmišljeni grad, prepisani Isusovi govori, "nepogrešivost", Samo jedan Bog?

Samo jedan Bog?

Objavljeno: 28.8.2007. 18:44:00
U zadnje vrijeme, vjernici mi žele objasniti (ili sebi) da postoji samo jedan Bog…a različito ga zovu, misleći pritom na Jahvu, Alaha, Krišnu i slične, kako bi izjednačili smisao, bit.
No, u prvom redu, svaki od njih ima posebne želje kako Mu se služi i dodvorava, ne bi li Mu bili mili.
Recimo, Jahve i/ili Alah će vam zamjeriti ako jedete svjenjtinu. Isus pak voli da se jede njega, dok je grčki Kron jeo svoju djecu. 
Krišni vjerojatno neće smetati, ako mu kažete Oče naš…no milije mu je Hare Krišna.
A ako pretpostavku o jednome bogu temeljite na Bibliji…opet vam je nešto promaklo.
Čak ni u Bibliji ne piše da nema drugih bogova, pa me sad već i čudi od kud se ta izjava stalno ponavlja među, poglavito kršćanima.
Ako se oslanjate na prvu od 10. zapovijedi…koja glasi:
Ja sam Gospodin, Bog tvoj, nemoj imati drugih bogova uz mene! "
...to je Samo Naredba. Nemoj ih imati.
Kako ih i možeš imati, ako je on samo jedan...iz čega bi uopće mogao birati?
Osim, dakako, od tamo od kuda i dolaze…
Iz bujne mašte.
To nas navodi na ideju da je i pisac znao kako se bogovi rađaju.
Imaginacijom.

Da stvar bude još malo jasnija, navedena zapovijed je samo crkveno preoblikovana originalna zapovijed koju dade Jahve bog.
(ako netko nije znao, čak se i božja pisana riječ Može mijenjati) 
Originalna zapovijed glasi ovako: 

"Ja sam Jahve, Bog tvoj, koji sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuće ropstva. 3 Nemoj imati drugih bogova uz mene. 4 Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. 5 Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Jahve, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, 6 a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi". (Iz 20, 2-17; Pz 5,6-21)
Na koga je bog ljubomoran ako nema drugih bogova osim njega? 

On zna da ima još bogova...to je jasno rekao i u samom postanku.
Naljutivši se što su Adam i Eva jeli sa drveta spoznaje, kaže ovako: 

"Evo, čovjek postade kao jedan od nas - znajući dobro i zlo!" 
Pa ljubomoran i ljut, otjera ih iz raja. 

U svom milostivom gnjevu se zaprijetio i egipatskim bogovima:

"Ja, Jahve, kaznit ću i sva egipatska božanstva." Knjiga Izlaska (12,12) 
To što je on Naredio da se štuje isključivo njega...to nikako ne znaci da nema i drugih. 
U Novom zavjetu bog je – Otac.
I to tako različiti od Jahve, da je više nego jasno, kako je Otac, tek nečija želja kako bi Bog trebao izgledati i što bi On to trebao biti.
Poput današnjih vjernika, koji svakim danom kreiraju nove bogove…a da to i ne znaju.

Novi zavjet

Objavljeno: 26.8.2007. 11:58:00
Ako ste mislili da suludih navoda ima samo u Starom zavjetu, „starom, židovskom spisu“…kako ga danas omalovažava većina katolika, svaki put kada ih se suoči sa strašnim, brutalnim, ljubomornim, zlim Jahvom, o kojem se na vjeronauku uopće ne uči…a isti obitava kroz sve knjige Starog zavjeta… prevarili ste se.
Novi zavjet je krcat apsurdima i kontradikcijama.
Već smo vidjeli da je gotovo sve što je zapisano da je Isus ikada rekao, ustvari dorađeni tekst iz starih židovskih spisa…pa čak i iz egipatske mitologije, vidjeli smo i to da je Božić izmišljen ili osmišljen, (kako tko voli)…na temelju starihpoganskih vjerovanja (neki nagađaju da je Isus rođen 3 godine prije Krista ili tri godine nakon Krista  )…a sada ćemo prošetati kroz evanđelja, kroz tekst kojeg su navodno pisali Isusovi učenici, svjedoci, nadasve…duhom nadahnuti i nepogrešivi.
Kad vam idući put budu pričali o nepogrešivoj istini i velikoj svetosti u Bibliji, pa i o svetoj božjoj riječi…slobodno ih pitajte na koju točno misle.
Misle li na onu da je Isus dojahao na magarici li na magaretu?
Ili na to da se tijelo Kristovo počelo jesti na posljednjoj večeri, kako o tome govore MatejLuka i Marko…ili kako Ivan piše puno prije posljednje večere…u govoru u Kafarnaumu?
Čini se da učenici nisu bili zajedno na posljednjoj večeri…jer prva trojca ne spominju pranje nogu apostolima, a Ivanu je to, uz Judinu izdaju, centralni događaj kad spominje večeru, dok o jedenju Isusa nema ni slova.
Čak ako i uzmemo u obzir da je Isus naredio taj magijsko-kanibalistički ritual:
"Zaista, zaista, kažem vam: ako ne jedete tijela Sina Čovječjega i ne pijete krvi njegove, nemate života u sebi! Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni; i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan. Tijelo je moje jelo istinsko, krv je moja piće istinsko. Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu. Kao što je mene poslao živi Otac i ja živim po Ocu, tako i onaj koji mene blaguje živjet će po meni. Ovo je kruh koji je s neba sišao, ne kao onaj koji jedoše očevi i pomriješe. Tko jede ovaj kruh, živjet će uvijeke." 
vjerojatno na to nije mislio kad je rekao: 
"Ne shvaćate li: sve što ulazi na usta, ide u trbuh te se izbacuje u zahod."
Kontradikcija ima i od samih početaka.
Npr. da li je Isus kao novorođenče, bježao u Egipat (da se ispuni proročanstvo) ili nije bježao?
Matej 2:15
(13) A pošto oni otiđoše, gle, anđeo se Gospodnji u snu javi Josipu: "Ustani, reče, uzmi dijete i majku njegovu te bježi u Egipat i ostani ondje dok ti ne reknem jer će Herod tražiti dijete da ga pogubi. (14) On ustane, uzme noću dijete i majku njegovu te krene u Egipat. (15) I osta ondje do Herodova skončanja - da se ispuni što Gospodin reče po proroku: Iz Egipta dozvah Sina svoga.
No…
Luka pak kaže (2:22 i 39), da nakon što su ga obrezali i "39) Kad obaviše sve po Zakonu Gospodnjem, vratiše se u Galileju, u svoj grad Nazaret. (40) A dijete je raslo, jačalo i napunjalo se mudrosti i milost je Božja bila na njemu."
Matej kaže (4:18) da je Isus prvo našao četvoricu apostola, pa je poučavao, pa otišao na goru držati propovijed pred mnoštvom.
Ali…
Luka kaže (6:12) da se Isus pomolio na gori, izabrao dvanaestoricu, pa se zaustavi na ravnu propovijedati mnoštvu.
Ovakvih zbrkanih navoda ima kroz sva evanđelja i u svim etapama Isusovog života…no, čovjek bi pomislio da su se učenici, svjedoci, mogli složiti barem oko nečeg tako važnog kao što je raspeće.
No ni to nije slučaj.
Marko (15:25) kaže: „A bijaše treća ura kad ga razapeše.“
Ali…
Ivan (19:14) „Čuvši te riječi, Pilat izvede Isusa i posadi na sudačku stolicu na mjestu koje se zove Litostrotos - Pločnik, hebrejski Gabata - (14) a bijaše upravo priprava za Pashu, oko šeste ure - i kaže Židovima: "Evo kralja vašega!" (15) Oni na to povikaše: "Ukloni! Ukloni! Raspni ga!" Kaže im Pilat: "Zar kralja vašega da razapnem?" Odgovoriše glavari svećenički: "Mi nemamo kralja osim cara!"
No…
Po Luki (23:44) Isus je već bio razapet oko šeste ure:
„Bijaše već oko šeste ure kad nasta tama po svoj zemlji - sve do ure devete“
Po Mateju ( 27:44) i Marku ( 15:32 ) razbojnici razapeti sa Isusom ga vrijeđaju kao i rulja…no…prema Luki (23:29-40) jedan ga je od razapetih razbojnika pogrđivao: 
"Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!" (40) A drugi ovoga prekoravaše: "Zar se ne bojiš Boga ni ti, koji si pod istom osudom? (41) Ali mi po pravdi jer primamo što smo djelima zaslužili, a on - on ništa opako ne učini." (42) Onda reče: "Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje." (43) A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"
Možda su učenici barem čuli i ispravno zapisali nešto tako važno kao posljednje Isusove riječi?
Nisu.
Matej - Od šeste ure nasta tama po svoj zemlji - do ure devete. (46) O devetoj uri povika Isus iza glasa: "Eli, Eli, lema sabahtani?" To će reći: "Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?"
(ni jedan povijesni dokument nije zabilježio ovaj fenomen od 3 sata pomrčine)
Marko: A o šestoj uri tama nasta po svoj zemlji - sve do ure devete. (34) O devetoj uri povika Isus iza glasa: "Eloi, Eloi lama sabahtani?" To znači: "Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?"
Luka: 44) Bijaše već oko šeste ure kad nasta tama po svoj zemlji - sve do ure devete, (45) jer sunce pomrča, a hramska se zavjesa razdrije po sredini. (46) I povika Isus iza glasa: "Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj!" To rekavši, izdahnu
Ivan: (28) Nakon toga, kako je Isus znao da je sve dovršeno, da bi se ispuniloPismo, reče: "Žedan sam." (29) A ondje je stajala posuda puna octa. I natakoše na izopovu trsku spužvu natopljenu octom pa je primakoše njegovim ustima. (30) Čim Isus uze ocat, reče: "Dovršeno je!" I prignuvši glavu, preda duh.Koliko je žena došlo na Isusov grob i u koje vrijeme?Po Ivanu (20:1) jedna je žena, Marija Magdalena, još za mraka došla na grob, No…po Mateju (28:1) Marija Magdalena i druga Marija došle su osvit.
Luka 24:4 kaže da su im se ukazala dva anđela, a Mateju 28:2-5 došao je samo jedan.
Isus se prvi puta ukazao svojim učenicima u sobi u Jeruzalemu, kaže Luka (24:32-37), a Matej (28:15-17), kao da nije bio s njima…kaže da im se ukazao na gori. 
U djelima piše čak i ovo – "Bog otaca naših uskrisi Isusa kojega vi smakosteobjesivši ga na drvo." Dj 5,30 
 "Mi smo svjedoci svega što on učini u zemlji judejskoj i Jeruzalemu. I njega smakoše, objesivši ga na drvo!“ Dj 10,39
Kontradikcija i apsurda ima kroz cijelu Bibliju.
Ovo je samo dio.
Nakon svega, teško je odlučiti u što  bi se to točno trebalo vjerovati...a da ne vrijeđa 
ljudsku inteligenciju.
 

Biblijska "nepogrešivost"

Objavljeno: 24.8.2007. 10:12:00

Pokazuje greške čak u samom zbrajanju i nabrajanju...

"Međašni su gradovi plemena sinova Judinih, duž edomske međe prema jugu, bili: Kabseel, Eder, Jagur; (22) Kina, Dimona, Adada; (23) Kedeš, Hasor Jitnan; (24) Zif, Telem, Bealot; (25) Novi Hasor, Kirjat Hesron (to jest Hasor); (26) Amam, Šema, Molada; (27) Hasar Gada, Hešmon, Bet-Pelet; (28 ) Hasar Šual, Beer Šeba s pripadnim područjima; (29) Baala, Ijim, Esem; (30) Eltolad, Kesil, Horma; (31) Siklag, Madmana, Sansana; (32) Lebaot, Šelhim, En Rimon: svega dvadeset i devet gradova s njihovim selima. "
Budete li ih brojali...a ide li vam matematika bolje nego autoru...trebali bi nabrojati 33 gradova i sela...

pitalica: koliko je gradova i sela nabrojano u ovom citatu?

"Dodijeljena im je kao baština: Beer Šeba, Šeba, Molada; (3) Hasar Šual, Bala, Esem; (4) Eltolad, Betul, Horma, (5) Siklag, Bet-Hamarkabot, Hasar Susa, (6) Bet-Lebaot i Šaruhen:trinaest gradova i njihova sela."Jel David 7. ili 8. sin?
još se ne zna.

"(13) Jišaj rodi prvenca Eliaba, drugog Abinadaba, trećeg Šimu, (14) četvrtog Netanela, petog Radaja, (15) šestog Osema, sedmoga Davida. "
ali:

"(10) Tako Jišaj dovede sedam svojih sinova pred Samuela, ali Samuel reče Jišaju: "Jahve nije izabrao nijednoga od ovih." (11) Potom zapita Jišaja: "Jesu li to svi tvoji sinovi?" A on odgovori: "Ostao je još najmlađi, on je na paši, za stadom." "Pošalji po njega, jer nećemo sjedati za stol dok on ne dođe." I Jahve reče Samuelu: "Ustani, pomaži ga: taj je!" Duh Jahvin obuze Davida od onoga dana." Koliko je Zerubabel imao sinova: 7 ili 5 ? 

"Pedajini su sinovi bili: Zerubabel i Šimej; Zerubabelovi sinovi: Mešulam i Hananija, i sestra im Šelomita. (20) Hašuba, Ohel, Berekja, Hasadja i Jušab-Hesednjih petorica"

Koliko konja pobi David?

"Ali Aramejci udariše u bijeg ispred Izraelaca i David im pobi sedam stotina konja od bojnih kola i četrdeset tisuća pješaka; pogubi i njihova vojvodu Šobaka te je ondje umro. (2 Samuel 10,18) "
ili
"Ali Aramejci udariše u bijeg ispred Izraelaca i David im pobi sedam tisuća konja od bojnih kola i četrdeset tisuća pješaka; pogubio je i vojvodu Šofaka. "
(1 Ljetopisi 19,18)
 
A  koliko je Salomon imao ljudi?
"Salomon je imao i sedamdeset tisuća nosača tereta, osamdeset tisuća kamenorezaca u gori, (30) ne računajući glavara službeničkih koji su upravljali poslovima; njih je bilo tri tisuće i tri stotine, a upravljali su narodom zaposlenim na radovima. "
(1 Kraljevi 5,30) 

ili
"Od njih odredi sedamdeset tisuća nosača, osamdeset tisuća tesara u planini, tri tisuće i šest stotina ljudi da upravljaju radom naroda. "
(2 Ljetopisi 2,2)


I to je samo kap u moru i samo u Starom zavjetu.
Od krivog zbrajanja do običnog nabrajanja.
Od medicine do meteorologije.
Od biologije do zemljopisa.

O Biblijskoj nepogrešivosti:

Sv. Augustin (354-430) 
"Najpogubnije posljedice moraju uslijediti ako povjerujemo da se bilo što lažno može pronaći u Svetim knjigama......Ako jednom dozvolite jednu lažnu izjavu u ovoj neprikosnovenoj svetinji, tada neće ostati niti jedna rečenica u njoj, koja, ako nekom izgleda problematična u praksi ili teška za povjerovati, ne bi mogla biti otpisana kao neistinita prema istom fatalnom pravilu." -- Sv. Augustin u Epistula, str. 28. 
 


Prepisani Isusovi govori

Objavljeno: 23.8.2007. 10:10:00
Čak su i slavni Isusovi govori, samo prepisani i dorađeni iz starih židovskih spisa.

Ljubi bližnjega svoga kao sebe samoga (Matej 22,39; Marko 12,31; Luka 10,27)

Ne gaji srdžbe prema sinovima svoga naroda. Ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe (Levitski zakonik 19,18.) 

"Učitelju, koja je zapovijed najveća u Zakonu?" (37) A on mu reče: "Ljubi Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim. 
(Matej 22,37) 

Ljubav prema Bogu - srž Zakona 
Čuj, Izraele! Jahve je Bog naš, Jahve je jedan! (5) Zato ljubi Jahvu, Boga svoga, svim srcem svojim, svom dušom svojom i svom snagom svojom! Bog vaš; hoće da dozna ljubite li zbilja Jahvu, Boga svoga, svim srcem svojim i svom dušom svojom. 
(Mnoga mjesta u starom zavjetu) 

Sve, dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima. 
(Matej 7,12; Luka 6,31) 

" Ono što ti je mrsko, ne čini svom bližnjemu. To je srž Tore. Ostatak su komentari - idi i nauči ih." 
[Talmud Bavli, Shabat 31a; Hillel (rođ. 75 pr.n.e.)]: 

"Pisano je: Ne živi čovjek samo o kruhu." 
"Pisano je: Klanjaj se Gospodinu, Bogu svomu, i njemu jedinomu služi!" 
Ta pisano je: Anđelima će svojim zapovjediti za tebe da te čuvaju. I: Na rukama će te nositi da se gdje nogom ne spotakneš o kamen." 
"Rečeno je: Ne iskušavaj Gospodina, Boga svojega!" 

Pisano je, 
rečeno je, 
kazano je 
........................... u židovskim Svetim knjigama. 

Blago čistima srcem: oni će Boga gledati! 

Pravedan je Jahve i pravednost ljubi, čestiti će gledat' lice njegovo. 
PSALAM 11,7 

govoraše im: "Subota je stvorena radi čovjeka, a ne čovjek radi subote. 

Talmudsko geslo, "Sabat je predan tebi, a nisi ti predan Sabatu." (Babilonski Talmud, Yoma 85b). 

Blago milosrdnima: oni će zadobiti milosrđe! 
(Matej 5,7) 

Onaj tko pokaže milosrđe prema svojim bližnjima, primit će milosrđe od HaShem-a. 
(Shabat 151) 

Ne opirite se Zlomu! Naprotiv, pljusne li te tko po desnom obrazu, okreni mu i drugi. 
(Matej 5,39) 

Oni koji podnesu povredu bez da je uzvrate [...] o njima govori prorok kada kaže: Božji prijatelji će jednog dana sjati poput sunca. 
(Yoma 23) 

Tko god s požudom pogleda ženu, već je s njome učinio preljub u srcu. 
(Matej 5,28) 

Tko pogleda čak i mali prst žene [s požudom] već je sagriješio u srcu. 
(Berachot 24) 

Onomu tko bi se htio s tobom parničiti da bi se domogao tvoje donje haljine prepusti i gornju. 
(Matthew 5,40) 

Ako netko zatraži tvog magarca, daj mu i sedlo. 
(Baba Kamma 92) 

Ljubite neprijatelje, molite za one koji vas progone. 
(Matej 5,44) 

Ljubite čovjeka koji vas kažnjava. 
(Derech Erets, 9) 

"Doista, ako vi otpustite ljudima njihove prijestupke, otpustit će i vama Otac vaš nebeski. (15) Ako li vi ne otpustite ljudima, ni Otac vaš neće otpustiti vaših prijestupaka." 
(Matej 6,14-15) 

Dok god ste vi milosrdni, Bog će vam udijeliti milost. Ali ako nemate milosrđa, Bog ga neće imati za vas. 
(Shabat 130) 

"Ne sudite da ne budete suđeni! 
(Matej 7,1) 

Ne sudite svom susjedu da se ne nađete na njegovom mjestu. 
(Pirke Abot 2) 

Jer sudom kojim sudite bit ćete suđeni. I mjerom kojom mjerite mjerit će vam se. 
(Matej 7,2) 

Mjera po kojoj čovjek mjeri druge, biti će primjenjena na njemu. 
(Sotah 8)


(Znanost i Biblija)  

Nazaret - izmišljeni grad

Objavljeno: 22.8.2007. 8:08:00
Greškom u prijevodu nastao je čak i cijeli jedan grad. Nazaret je nastao tek u 4. stoljeću nakon Isusa. Kako bi se ispunilo što je rečeno:
"Dođe i nastani se u gradu zvanu Nazaret - da se ispuni što je rečeno po prorocima: Zvat će se Nazarećanin. " Mt 2,23
"U šestome mjesecu posla Bog anđela Gabriela u galilejski grad imenom Nazaret (27) k djevici zaručenoj s mužem koji se zvao Josip iz doma Davidova Kad obaviše sve po Zakonu Gospodnjem, vratiše se u Galileju, u svoj grad Nazaret." Lk 1,26
Povjesničar Josip Flavije (37. - 100.) (židovskog podrijetla Josif ben Matitjahu Hakohen) detaljno nabraja 45 gradova i sela malenog prostora tadašnje Galileje. On opisuje i Jafu - selo tek kilometar od današnjeg Nazareta, gdje je živio neko vrijeme. Prije je to bio grad, čije je groblje bilo upravo na mjestu današnjeg Nazareta. Ovaj povjesničar je vodio vojne operacije uzduž i poprijeko Galileje, u drugoj polovini prvog stoljeća. Nigdje u svojim knjigama ne spominje Nazaret [Leedom; Gauvin itd.]
• nema ga nigdje u Starom zavjetu, niti bilo kojemu drugom spisu, prije evanđelja po Mateju.
• nema starih niti novih povjesničara koji su govorili o Nazaretu
• nema arheoloških niti bilo kakvih drugih dokaza da je taj grad ili čak maleno selo postojalo "u vrijeme Isusa".
• 
Talmud, premda navodi 63 Galilejska grada, nikada ne spominje nekakav Nazaret, kao niti rana rabinska literatura.
• Nazaret nije bio upisan u popis plemena Zebulona (Jošua 19,10-16) koji spominje dvanaest gradova i šest sela.
• čak niti Sv. Pavao nikada ne spominje taj grad
• niti 
Nazaret niti "Nazarećanin Isus" nisu spomenuti ni u jednoj od novozavjetnih poslanica, a također ni u djelima tadašnjih povjesničara, kao ni u rimskim cenzusima iz toga vremena - iako su u nekim povijesnim djelima i (svakako) u cenzusimapopisana sva imena naseljenih mjesta - pa čak i ona koja su po broju stanovnika bila manja od pretpostavljenog Nazareta. 
• Citat iz biblije: "mnoštvo ljudi" iz Nazareta: "Čuvši to, svi se u sinagogi napune gnjevom, ustanu, izbace ga iz grada* i odvedu na rub brijega na kojem je sagrađen njihov grad da ga strmoglave." Nema nikakva ponora u koji su ga "zli židovi" mogli strmoglaviti, samo blagi brežuljak izvan doline gdje ga sada smještaju. Nema također nikakvih ruševina sinagoge, kuća, ničega iz tog perioda. Revni katolički 
franjevci su iskopali samo nekakve grobove isklesane u stijenama (a bogme su se trudili).
* Napominjem da se u Novom Zavjetu razlikuju sela, naselja i gradovi (grčki piše: 'polis Natzoree').
• u 3. stoljeću, Origen je čitao priču iz evanđelja o "slavnome gradu" Nazaretu, ali nije imao pojma gdje se on nalazi - premda je živio u Cezareji, samo 50 kilometara od sadašnjeg grada Nazareta! On spominje ime Nazaret ili Nazara - ne zna točno koji naziv je ispravan, ali nije se potrudio uputiti u susjedstvo, na hodočašće u ta znamenita mjesta o kojima je pisao cijeloga života i raspitati se. Očito se i on opredijelio za "simboličko tumačenje" koje nema utemeljenja u arheologiji, kao niti u stvarnosti.
• lažljiva carica 
Sveta Helena (vidi lažne relikvije koje je "iskopala" i zato ima golemi mramorni kip u bazilici Svetoga Petra u Rimu) također traži taj grad, ali ne nalazi ništa osim stara zdenca (jedinog izvora vode u kraju što ga čini još manje vjerojatnim mjestom za grad). Ona ga odmah krsti u "Zdenac Blažene djevice Marije" i tu gradi baziliku. Tako je započela izgradnja izmišljenog Nazareta.
• nešto dalje imamo Crkvu Sv. Josipa, koja je izgrađena, ni manje ni više, nego iznad stolarije Svetoga Josipa!
• Egeria pohodi to područje god. 383. Ovoga puta, lukavi redovnici joj pokazuju "veličanstvenu špilju" - i uvjeravaju je da je to "pećinska kuća Blažene djevice Marije" (zar nije odletjela za 
Trsat-Loretto? - vidi pod: Pobožne laži: Relikvije).
Tako je nastalo novo mjesto za hodočašća i izgrađena bazilika god. 570. Danas se oko te špilje nalazi najveći kršćanski tematski park na Srednjem istoku, kojega obilazi preko milijun posjetitelja godišnje što predstavlja 50 % ukupnih posjeta Izraelu.
• 
Franjevci tamo već niz godina kopaju i prekapaju, pa su nakopali novca i grnčarije, i zaklinju se da je to dokaz postojanja grada Nazareta. Ali sve su to predmeti povezani s ukopom pokojnika u grobove.

Bez obzira na izrečene činjenice (koje svećenstvo prikladno prešućuje), posjetitelj današnjeg "Nazareta" može posjetiti sobu u kojoj je Blažena "primila" anđela Gabrijela. Vide se Marijina kuhinja i Josipova stolarija. Evo i sobe u kojoj je boravio Isus na povratku iz Egipta, a imamo i mjesta gdje se rodila Djevica Marija - ima ih, naravno, nekoliko, ne brojivši njeno mjesto rođenja u 5 milja dalje u Seforisu ili pak u Jeruzalemu. Čudnovata stvar u svemu tome je, da su sva ta presveta mjesta u špiljama i pećinama. Zar su svetu obitelj sačinjavali trogloditi? Obitelj Kremenko? Druga stvar je da su sva ta mjesta par metara od izdubljenih grobova, ili su i sama bila pećinski grobovi u ovo ili ono doba. Mjesto za pokop. Budući da židovski Zakon strogo zabranjuje stanovanje u blizini grobova, moramo pretpostaviti da je ta "primjerna židovska sveta obitelj" u kojoj se rodio Krist, bila neprekidno u stanju ritualne nečistoće!
• Klerici sa 'katoličkih sveučilišta' rukama, nogama i zubima pokušavaju nešto iskopati i dokazati da je postojao grad Nazaret, ali bezuspješno. Tjera ih grčevita potreba da dokažu da je njihova ideologija u pravu, ali i silni crkveni novci. Pri tome se obilno služe i prijevarama, zato svaku njihovu izjavu treba uzeti s vrećom soli i strogo znanstveno provjeriti. Ako nema grada Nazareta iz 1. stoljeća, postojanje čudotvornog Božanstva Isusa je upitno, a onda im je uzaludna njihova vjera. Nije niti čudo da se ogromna Vatikanska mašinerija zvana Crkva bori za svoj opstanak "dokazujući" nedokazivo do zadnje kapi znoja ... ili krvi.
• Iskapanja Michael Avi-Yonah-a kod Cezareje 1962. otkrila su PRVO spominjanje Nazareta na mramornoj ploči u sinagogi u Caesarea Maritima-i. Datirana je u kasno 3. ili rano 4. stoljeće. Spominje svećeničku obitelj koja se sklonila u Nazaret nakon rata. Vjerojatno su se sklonili u tamošnje pećine. Sada znamo da se radi o naseljavanju nakon poraza u Bar Kochbar ratu 135 god. Vrlo je vjerojatno da su bili Evyonim-Nosrim i nazvali svoje selo 'Nazaret' tj. selo 'Siromašnih'.
Pisac Matejeva evanđelja čuo je za te 'svećeničke' obitelji koje su se selile u mjesto u Galileji koje su nazvali 'Nazaret' – i odlučio upotrijebiti to ime za svoga junaka.
• Arheolozi su neke nađene materijalne fragmente na tom mjestu i u okolici datirali na nekoliko stoljeća prije Isusovog vremena, i pretpostavili da ustvari pripadaju nekom bivšem i nestalom antičkom naselju - a između tih zadnjih antičkih nalaza i današnjeg doba nema dokaza o kontinuitetu urbanog života na tom mjestu, pa tako ni potvrde da je tu postojao neki grad u Isusovo vrijeme.
Apologeti postavljaju sljedeće pitanje (u nedostatku ikakvih materijalnih dokaza): "Kako je moguće da netko izmisli grad koji ne postoji, izlažući se opasnosti da ga raskrinkaju kao varalicu?
Pitanje bi imalo smisla da su evanđelja pisali apostoli na području današnjega Izraela. Oni takvu grešku ne bi načinili, niti bi im to suvremenici dopustili. Međutim, evanđelja su vremenski pisana oko 100 godina NAKON Isusova raspeća, a prostorno daleko IZVAN Izraela, od strane ljudi koji NISU bili apostoli, a po svemu sudeći nisu niti kontaktirali s nekakvim prvotnim apostolima, nego su to bili pisci koji su slabo poznavali židovsku vjeru (to će vam potvrditi svaki iole upućeniji Židov). Autor evanđelja "po Mateju" je očito krivo shvatio riječ "Zvat će se nazirej" (Samson - nazirej božji) u Starom zavjetu i greškom izmislio Nazaret: "Zvat će se Nazarećanin". Vjernici su onda izgradili današnji Nazaret.      Današnji Nazaret, u stvari je smješten u udolini, okruženoj blagim brežuljcima. Cijela regija je karakteristična po ravnicama i blagim uzdizanjima tla bez ikakvih vrhova ili oštrih klisura. Teren se opravdano naziva kao visoki bazen, jer u jednom smjeru imamo mnogo nižu ravnicu Esdraelon. Ali nema sumnje; današnji Nazaret je izgrađen u dolini, a ne na brdu. Čak i srednjovjekovni grad je ispod vrha, zaštićen od vjetra. Počevši od 1957., židovsko predgrađe, zvano 'Nazerat Illit' ('Gornji Nazaret') izgrađeno je na vrhu brijega istočno od grada. 

(c/p Znanost i Biblija)


Ne postoji li Nazaret, ne postoji ni Nazarećanin.
Možda tek jedan od mnogih samoproglašenih mesija, čiji su mu sljedbenici dali nadljudske osobine.


Ispunjavanje proročanstva II

Objavljeno: 21.8.2007. 14:06:00
 Proročanstva se ne ispunjavaju samo lošim prepisivanjem, nego i – krivim prijevodima.
Evo primjer:
" Probodoše mi ruke i noge ! " 
"Slavno" proročanstvo koje navješćuje Kristove strašne muke na križu ?
Ili laž kršćanskih prevoditelja?! 


Psalam Davidov 22,17 

"Opkolio me čopor pasa, rulje me zločinačke okružile. Probodoše mi ruke i noge..." 

Da bi se razumjelo išta u Tori (Starom zavjetu) mora se poznavati izvorni hebrejski jezik. Odmah se lako uočava da su Kršćani deformirali, izopačili i lažno protumačili hebrejske riječi da bi odgovarale njihovim dogmama. 
U Psalmu 22,17 stoji hebrejski: "hikifuni ca'ari yaday veraglay" a to znači "sputali su me (hikifuni) kao lava (ca-poput ari-lav), moje ruke (yaday) i noge (ve-i raglay-moje noge). Izgovor "KeAri" = kao lav, pogrešno je pročitan kao Kari (namjerno ili slučajno?). Ako sad potpuno ignoriramo hebrejsku gramatiku, ovo Kari se može iskriviti u „dupsti“, „iskopati“. 

Kršćani to prevode kao "Probodoše mi ruke i noge" i odmah povezuju s Isusovim probadanjem sa čavlima. Laž koja viče do neba, ali tko će sprječiti laž u prijevodu Biblije ? 
(Detaljniju analizu vidi na: http://www.geocities.com/paulntobin/pierce.html)


Na isti način je i Marija - djevica:

"Sve se to dogodilo da se ispuni što Gospodin reče po proroku: (23) Evo, Djevica će začeti i roditi sina i nadjenut će mu se ime Emanuel - što znači: S nama Bog!
/To je nepoznati novozavjetni pisac pisao o snu nepoznatog čovjeka kome je u snu govorio nekakav anđeo, i da se to poklapa sa židovskim "proročanstvom" nekog mitskog proroka, a to proročanstvo se uopće ne odnosi na priču koju nam je ispričao... / Riječ koja je prevedena kao djevica je 'aalmah'. Međutim, 'aalmah' ne znači 'djevica'. Ta riječ na hebrejskom označava mladu ženu upravo udatu, ali ne još trudnu sa svojim prvim djetetom.
Ženski rod se tvori dodatkom heh (-ah): 
Yeled (dječak)/Yaldah (djevojčica) 
Kelev (pas)/Kalbah (kuja) 
Eved (sluga)/Avdah (služavka) 
Melekh (kralj)/Malkah (kraljica) 
Elem (mladić)/Aalmah (djevojka)
'Betulah' znači djevica i kao takva se upotrebljava na više mjesta u Bibliji.
'Aalmah' znači djevojka.
 (preuzeto sa stranice - Znanost i Biblija)

Ispunjavanje proročanstva

Objavljeno: 20.8.2007. 8:34:00
Primjer...kako se u Novom Zavjetu "ispunjavaju proročanstva"

"Proročanstvo" iz Starog zavjeta:
"Proroštvo. Riječ Jahvina. Nova zemlja Jahve prolazi zemljom Hadraka, Damask mu je počivalište; jer Jahvini su gradovi Arama i sva plemena Izraela. 2 Hamat također, koji s njim graniči, 3 i Tir i Sidon, tako mudar. Tir podiže tvrde bedeme, zgrnu srebra kao prašine i zlata kao blata s ulica. 5 Vidjet će to Aškelon i prestrašiti se, a Gaza sva će uzdrhtati, i Ekron, jer ga nada prevari: nestat će kralja iz Gaze, Aškelon će pust ostati, 6 u Ašdodu stanovat će kopilad! Zatrt ću ponos Filistejaca, 7 uklonit ću im krv iz usta i gnusobu iz zuba. I oni će pripasti Bogu našem i bit će kao jedna obitelj u Judeji, a Ekron će biti kao Jebusejac. 8 Uz Dom svoj utaborit ću se kao straža, protiv onih koji odlaze i dolaze; tlačitelj neće više ovud prolaziti, jer njegovu sam uvidio bijedu. Mesija 9 Klikni iz sveg grla, Kćeri sionskaViči od radosti, Kćeri jeruzalemska! Tvoj kralj se evo tebi vraća: pravičan je i pobjedonosan, ponizan jaše na magarcu, na magaretu,mladetu magaričinu.Zah 9,9

"Ostvarenja" u Novom zavjetu:
Po Ivanu: "A Isus nađe magarčića i sjede na nj kao što je pisano: 15 boj se, kćeri Sionska! Evo, kralj tvoj dolazi jašuć na mladetu magaričinu!"... Iv 12,14

Po Luki: 
"Kad se približi Betfagi i Betaniji, uz goru koja se zove Maslinska, posla dvojicu učenika 30 govoreći: "Hajdete u selo pred vama. Čim uđete u nj, naći ćete privezano magare koje još nitko nije zajahao. Odriješite ga i dovedite. 32 Oni koji bijahu poslani otiđoše i nađoše kako im bijaše rekao. 33 I dok su driješili magare, rekoše im gospodari: "Što driješite magare?" 34 Oni odgovore: "Gospodinu treba." 35 I dovedoše ga Isusu i staviše svoje haljine na magare te posjednuše Isusa. " Lk 19,35


Po Marku: "11Kad se približe Jeruzalemu, Betfagi i Betaniji, do Maslinske gore, pošalje dva učenika 2 i kaže im: "Hajdete u selo pred vama. Čim u nj uđete, naći ćete privezano magare koje još nitko nije zajahao. Odriješite ga i vodite. 4 Otiđoše i nađoše magare privezano uz vrata vani na cesti i odriješe ga. 5 A neki od nazočnih upitaše: "Što radite? Što driješite magare?" 6 Oni im odvrate kako im reče Isus. I pustiše ih. 7 I dovedu magare Isusu, prebace preko njega svoje haljine i on zajaha na nj." Mk 11,7

Po Mateju: "1Kad se približiše Jeruzalemu te dođoše u Betfagu, na Maslinskoj gori, posla Isus dvojicu učenika 2 govoreći: "Pođite u selo pred vama i odmah ćete naći privezanumagaricu i uz nju magare. Odriješite ih i dovedite k meni. 4 To se dogodi da se ispuni što je rečeno po proroku: 5 kćeri Sionskoj: Evo kralj ti tvoj dolazi, krotak, jašuć na magarcu, na magaretu, mladetu magaričinu. 6 Učenici odu i učine kako im naredi Isus. 7 Dovedu magaricu i magare te stave na njih haljine i Isus uzjaha na njih. " Mt 21,7

Iz ovoga je teško zaključiti što je "nepogrešiva istina".
Je li Isus  našao magare ili je poslao učenike da ga ukradu?
Je li Isus jahao na mladom magaretu ili na magarici?
Ako je jahao na magarici, a prorokovano je da će doći na magaretu, to nije taj.
Kako je uopće moguće da se njegovi učenici, očevidci ne mogu složiti oko nečeg tako bitnog?
No...na stranu kontradikcije u navodima...ali zašto je Isus slao učenike da ukradu magare?

"To učenici njegovi isprva ne razumješe. Ali pošto je Isus bio proslavljenprisjetiše se da je to bilo o njemu napisano i da mu baš to učiniše." Iv 12,16

Pa da se ispuni. 

Bogočovjek

Objavljeno: 18.8.2007. 10:59:00
Tko je pogledao priložene linkove, mogao je vidjeti, vrlo lijepo ilustrirano, da vjere i religije počivaju na pokušaju tumačenja stvari i pojava oko sebe.
Kada su shvatili da bez sunca nema života, dali su mu nadnaravna obilježja i simbole.
Sunce je to koje umire svake večeri i uskrsava svakog jutra, 3 dana je u najnižem položaju u zimskom periodu, a onda se opet uzdiže i odlazi u nebodonosi svjetlost svijetuživot,spašava od tmineponovo se rađa.
U pokušaju da ga objasne, ljudi su ga utjelovili, približili k sebi…u različitim oblicima.
Od Horusa, preko Bude, Krišne, Mitre do Isusa.
Mitovi su se nadograđivali jedni na druge, stvarajući nova božanstva, no u temeljima je to ista priča.
Čak i osnovni simbol koji označava njihovu svetost…zapravo je – sunčani disk – aureola – svaki od njih je – sunce.
Nakon svega, Isus je više nego očito, tek retroaktivno stvoren – mit.
Da je tome tako, potvrđuje i Novi zavjet.

Evanđelja su pisana puno godina nakon Isusove smrti.
Postoje dvojbe koje je evanđelje najstarije…ali govori se o 40 godina nakon Isusove smrti (ili uskrsnuća, kako tko voli).
Najmlađe je Ivanovo evanđelje, a po fragmentu:
 
datira oko 125. godine.
Ako se još uzme u obzir da je Ivan bio nepismen:

"Kad vidješe neustrašivost Petrovu i Ivanovu, a znajući da su to ljudi nepismeni i neuki, bijahu u čudu" Dj 4,13
  
evidentno je da evanđelje Nije pisao niti Isusov suvremenik, a kamoli učenik.

Lukino evanđelje počinje tekstom:

"1Kad već mnogi poduzeše sastaviti izvješće o događajima koji se ispuniše među nama - (2) kako nam to predadoše oni koji od početka bijahu očevici i sluge Riječi - (3) pošto sam sve, od početka, pomno ispitao, naumih i ja tebi, vrli Teofile, sve po redu napisati (4) da se tako osvjedočiš o pouzdanosti svega u čemu si poučen."Ni Luka nije Luka apostol.

Evanđelja su pisali ljudi koji Isusa nisu ni vidjeli.
Rekla kazala, pokvareni telefon, zbirka mitova, legendi i tuđih učenja.
Između ostaog, iz evanđelja je i vidljivo da se radi o preuzimanju već postojećih priča, vjerovanja i iz starih židovskih spisa, a sve u svrhu da se stvori – Bogočovjek.

Proučavanjem Biblije, možemo naučiti još jedan sinonim.Naime, obično prepisivanje (na mjestima i vrlo loše) postaje – „ispunjavanje proročanstva“.
Navodi prepisani iz Starog zavjeta...koji u Novom, sami sebe diskreditiraju.
Od pobrkane kronologije, preko krivih prijevoda,  tumačenja do sasvim kontradiktornih navoda.
Evo nekih:
(sa nekima cu se baviti opširnije u narednim postovima)

Novi zavjet/Stari zavjet
Anđeo - Mariji i ona je začela po Duhu Svetomu
Navještenje Samsonova rođenja
A bijaše neki čovjek iz Sore, od Danova plemena, po imenu Manoah. Žena mu bilanerotkinja i nije imala djece. Toj se ženi ukaza Anđeo Jahvin i reče joj:"Ti si neplodna i nisi rađala. Ali se odsad pazi: da ne piješ ni vina ni žestoka pića i da ne jedeš ništa nečisto. 
Jer, zatrudnjet ćeš, evo, i rodit ćeš sina.
I neka mu britva ne prijeđe po glavi, jer će od majčine utrobe dijete biti Bogu posvećeno - bit će nazirej Božji i on će početi izbavljati Izraela iz ruke Filistejaca."
Tada reče Manoah Anđelu Jahvinu: "Rado bismo te ustavili i pogostili jaretom."Anđeo Jahvin nato će Manoahu: "Sve da me i ustaviš, ja ne bih jeo tvoga jela; nego ako želiš žrtvovati paljenicu, prinesi je Jahvi." Kada se poče dizati plamen sa žrtvenika k nebu, podiže se Anđeo Jahvin u tome plamenu. Kad to vidješe Manoah i njegova žena, padoše ničice. 

"Zacijelo ćemo umrijeti", reče ženi, "jer smo vidjeli Boga." "Da nas je htio usmrtiti", odgovori mu žena, "ne bi iz naše ruke primio paljenice ni prinosa i ne bi nam dao da sve to vidimo niti da takvo što čujemo." Žena rodi sina i nadjenu mu ime Samson.
Herodov pokolj nevine dječice (povijest to ne priznaje) Vidjevši da su ga mudraci izigrali, Herod se silno rasrdi i posla poubijati sve  dječake u Betlehemu i po svoj okolici, od dvije godine naniže - prema vremenu što ga razazna od mudraca. Tada se ispuni što je rečeno po proroku Jeremiji: U Rami se glas čuje, kuknjava i plač gorak: Rahela oplakuje sinove svoje i neće da se utješi jer više ih nema.
No u starom zavjetu je potpuno drugačija situacija: Rahela oplakuje sinove koji su otišli, ali će se vratiti. Ovako govori Jahve: "Čuj! U Rami se kukanje čuje i gorak plač: Rahela oplakuje sinove svoje, i neće da se utješi za djecom, jer njih više nema." Ovako govori Jahve: "Prestani kukati, otari suze u očima! Patnje će tvoje biti nagrađene: oni će se vratiti iz zemlje neprijateljske. Ima nade za tvoje potomstvo - riječ je Jahvina - sinovi tvoji vratit će se u svoj kraj. 
Jeremija 30, 15
Dakle radi se o Matejevoj podvali.
Isus je Božji Sin - muški prvorođenac, a Jahve je njegov Otac:
SIN UZVIŠENIJI OD ANĐELA
1. SIN BOŽJI
Ta kome od anđela ikad reče: Ti si sin moj, danas te rodih; ili pak: Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin. A opet, kad uvodi Prvorođenca u svijet, govori: Nek pred njim nice padnu svi anđeli Božji
On će me zvati: 'Oče moj! Bože moj i hridi spasa mojega.' A ja ću ga prvorođencem učiniti, najvišim među kraljevima svijeta. Njemu ću sačuvati dovijeka naklonost svoju i Savez svoj vjeran. Njegovo ću potomstvo učiniti vječnim i prijestolje mu kao dan nebeski
(Psalmi 89, 20-28)
"Dođe i nastani se u gradu zvanu Nazaret - da se ispuni što je rečeno po prorocima: Zvat će se Nazarećanin. "
(Po Mateju 2,23)
"Jer, zatrudnjet ćeš, evo, i rodit ćeš sina. I neka mu britva ne prijeđe po glavi, jer će od majčine utrobe dijete biti Bogu posvećeno - bit će nazirej Božji i on će početi izbavljati Izraela iz ruke Filistejaca." 2 Kr. 4,42-44 (nazarećanin "nađen" u prijevodu)
Ovdje je dječak koji ima pet ječmenih kruhova i dvije ribice! Ali što je to za tolike?" Reče Isus: "Neka ljudi posjedaju!" A bilo je mnogo trave na tome mjestu. Posjedaše dakle muškarci, njih oko pet tisuća. Isus uze kruhove, izreče zahvalnicu pa razdijeli onima koji su posjedali. A tako i od ribica - koliko su god htjeli. A kad se nasitiše, reče svojim učenicima: "Skupite preostale ulomke da ništa ne propadne!" Skupili su dakle i napunili dvanaest košara ulomaka što od pet ječmenih kruhova pretekoše onima koji su blagovali. 
Mk 8, 6
Neki čovjek došao iz Baal Šališe i donio čovjeku Božjem kruh od prvina, dvadeset ječmenih hljebova i kaše u torbi. A on zapovjedi: "Daj ljudima neka jedu!" Ali njegov momak odgovori: "Kako to mogu postaviti pred stotinu ljudi?" On odgovori: "Podaj ljudima i neka jedu, jer ovako veli Jahve: 'Jest će i preostat će.'" I postavi on pred njih. I jedoše i još preosta, prema riječi Jahvinoj. 2 Kr. 4,42-44

Bičevima istjerani trgovci iz hrama
I načini bič od užeta te ih sve istjera iz Hrama zajedno s ovcama i volovima. Mjenjačima rasu novac i stolove isprevrta.
I u dan onaj neće više biti trgovaca u Domu Jahve nad Vojskama.
Zaharija 9,15
“A uzeše i donju haljinu, koja bijaše nešivena, otkana u komadu odozgor dodolje. (24) Rekoše zato među sobom: "Ne derimo je, nego bacimo za nju kocku pa komu dopane".
(Po Mateju 27,35) A pošto ga razapeše, razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocku.
“Haljine moje dijele među sobom i kocku bacaju za odjeću moju.”
(Psalam 22,18).
Ujahavanje Isusa na magarcu kao Kralja Izraela
…posla Isus dvojicu učenika (2) govoreći: "Pođite u selo pred vama i odmah ćete naći privezanu magaricu i uz nju magare. Odriješite ih i dovedite k meni.
Dovedu magaricu i magare te stave na njih haljine i Isus uzjaha na njih. "
Evanđelje po Mateju 21,7
"Tvoj kralj se evo tebi vraća: pravičan je i pobjedonosan, ponizan jaše na magarcu, na magaretu, mladetu magaričinu. (10) On će istrijebit' kola iz Efrajima i konje iz Jeruzalema; on će istrijebit' luk ubojni. On će navijestit' mir narodima; vlast će mu se proširit' od mora do mora i od Rijeke do rubova zemlje."
Zaharija 9,9
Kad je Isus raspet nastala je pomrčina u podne:
"Bijaše već oko šeste ure (podne) kad nasta tama po svoj zemlji - sve do ure devete, jer sunce pomrča"
učiniti da sunce zapadne u podne, i pomračit ću zemlju u po bijela dana.Okrenut ću svetkovine vaše u kuknjavu i sve vaše pjevanje u tužaljku; obući ću u kostrijet svako bedro, oćelavit ću svaku glavu. Bit će kao kad se tuži za jedincem, i što ostane, bit će kao dan gorčine." 
(Amos 8,9-10).
Umrli Isus boravi u Podzemlju 3 noći i 3 dana
Jahve zapovjedi velikoj ribi da proguta Jonu. Tri dana i tri noći ostade Jona u ribljoj utrobi. Iz utrobe riblje stade Jona moliti Jahvu, Boga svojega. On reče: "Iz nevolje svoje zavapih Jahvi, i on me usliša; iz utrobe Podzemlja zazvah, i ti si mi čuo glas.
Jona
 
i ovo je tek dio...
(preuzeto sa stranice Znanost i Biblija utišavanje oluje, ozdravljenja, pomrčina u podne, potresi...Sve je...prepisano i Bogočovjek je rođen. 
Opet.

1 komentar:

  1. Cudno da neko ko se toliko bavi biblijom nezna kako se biblija cita i da da se nije informirao da su grcki filozofi i

    OdgovoriIzbriši