VjeroJauk. Djeca iz rupe u rasporedu

VjeroJauk

Objavljeno: 5.5.2013. 22:01:00
 Vrijeme je upisa u prvi razred osnovne škole (09.-11.5.2013.) pa time i vrijeme odluke – želite li da vaše dijete pohađa vjeronauk?
Za sve one koji imaju dvojbe, nekoliko napomena:
-     - Iz osobnog iskustva – Samo reci NE – vjeronauku u školama (link) ("moje dijete je manjina, crna ovca, ne uči se ništa loše, ne želim razdvajati" i slična "opravdanja" koja pronalazimo ne bi li išli linijom  manjeg otpora)
-     - Iz iskustva drugih – Vjeronauk.org  (link)  i Facebook grupa  (možete se i sami uključiti u rasprave i slati svoja iskustva, razmjenjivati iskustva i probleme sa drugima) 
- Na raspolaganju savjetima, podrškom, pa i pravnom pomoći:
       - Sve nepravilnosti u radu škole i nastavnika možete pismenim putem prijaviti na:
       Čak i kada odlučite da vaše dijete neće ići na vjeronauk, budite sigurni da postoje i drugi načini na koje se može pokušati indoktrinirati i vaše.  Asimilirati.
Evo nekoliko primjera…
Hrvatski jezik, udžbenik za 6. razred.
                                        (klik za veću sliku) 
A ovo su pitanja kroz koja su djeca morali obraditi pjesmu Franje Asiškog u kojem se Franjo zahvaljuje Gospodu za Sunce, Mjesec, zvijezde, oganj, vodu...
                             
                              (klik za veću sliku)
Kako bi vi odgovorili na pitanja označena crvenom bojom? Ako je tema obrada lirike na satu hrvatskog jezika, onda  su ovakva teološko – filozofska – vjeronaučna pitanja  suvišna i neprimjerena.
U nekim pitanjima se insinuira - ako Boga nema...nemamo kome biti zahvalni. Iz toga proizlazi - nevjernici nemaju boga i oni su - nezahvalni. Na pitanje učiteljice – „trebaju li i nevjernici biti zahvalni, razred odgovara - "treeebaju".  Svi osim jedne curice. Ona nema kome biti zahvalna, jer nema Boga.Jednako nema na koga biti ljuta kada dođu poplave, požari, potresi.
Što li tada rade svi oni koji su zahvalni baš Bogu na tim istim vodama, zemlji i Suncu. I kako točno mogu utjecati na to?                                                            
Molili, zahvaljivali ili samo živjeli, uživali i preživljavali...ishod je jednak.

Drugi  problem na kojeg mogu naići djeca koja ne pohađaju vjeronauk  je komoditet nastavnika ostalih predmeta (Povijest, npr.) koji lekcije u kojima se spominje Crkva ili kršćanstvo obrade u smislu – „to ste učili na vjeronauku, pa idemo dalje“.  A što sa onima koji ne idu na vjeronauk?
 Koliko god ih je malo, to učitelje ne rješava obaveze da gradivo odrade kako treba.
Nadalje, priče o tome kako bi vjeronauk trebao biti prvi ili zadnji sat ne znače ništa djeci  putnicima. Oni u školu moraju doći bez obzira na to koji sat je vjeronauk, pa i pričekati autobus za povratak kući. 
Osim toga, zbog malog broja onih koji  ne pohađaju vjeronauk, a škola nema kamo s njima, djeca opet završe – na vjeronauku.
Što misliti kada i onu manjinu koja ne ide na vjeronauk, a idu u isti razred od 1. do 4., od 5. razredarazbucaju svakog u svoj razred? Sada svaki od njih sjedi na satu vjeronauka.
Imate priliku promijeniti stvari, kažete li – NE vjeronauku u školama! 





                

Nema komentara:

Objavi komentar